: [ 03-05-2011 - 05:36 ]
: ( 1 )
 

       
: 5
: Sep 2007
:
: 45,854
:

May 3rd, 2011

-
:

: )) : ))
- : (( )) .
- : : . : . : (( )) .

:

- : (( ǡ )) .
ǡ : (( )) : : (( ! )) .



2-
:

- : (( : ȡ ѡ )) .
- : (( ɺ ǡ Ѻ ))

:

- : ( ) : (( ǡ )) .




3-
:

- : (( )) .
- : (( )) .
: : ɡ : .
: ޡ ɡ : : (( )) .


:

- . .


5-
:

- : (( : ))

:

- : ɡ ɡ . : . .


6-
:

- : (( )) .
- : (( ޡ )) .


:
- : . : (( )) . (()) : .


7-
:

- : (( )) .

:
- : : ( ) . .



8-
:

- ǡ : ! ! . .
(()) .

:
- : ǡ ԡ : (( ǿ )) : (( )) : (( )) .
(( )) : .



9-
:

- : (( )) .

:

- : ɡ ǡ . : (( ǡ )) .
: (( ))
(( )) ݡ .

10-
:

- : (( : : )) .
- : (( !)) .
- : . : (( )) .

:
- : : . .
(()) : .

- : ǡ ǡ ǡ . .
- - - : : { } ( : (( : ! ʡ ʡ ʿ!)) .

- : . .
: .
- : : . : : : . .



11-
:

- : : (( )) .
: (( )) .

:
- : ɡ ǡ . : (( ǡ )) .
: (( ))
(( )) ݡ .


12-
:

- : (( : ǡ )) .
:
- ɡ ɡ ǡ ǡ ǡ : (( ǡ ǡ )) .

13-
:

- : (( : )) .
- : (( ))
204
:
- : . : (( ǿ)) . : (()) .


 
: [ 03-05-2011 - 05:38 ]
  : ( 2 )
: 5
: Sep 2007
:
: 45,854
:

   

In testimonianza dellonest di Muhammad pace e benedizione su di lui
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Abu Hurairah che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Tre sono gli ipocriti: colui che mente parlando; colui che promette e non mantiene la parola data e colui che tradisce quando gli viene affidato qualcosa". Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
Abu Hurairah che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Nel giorno del giudizio, i diritti verrano restituiti ai loro proprietari, sicch la pecora senza corno restituir il proprio diritto dalla pecora cornuta". Narrato da Muslim.
Omar Ibnul-Khattab che Allah sia soddisfatto di lui riportò: Nel giorno del Khaibar un gruppo dei compagni del profeta pace e benedizione su di lui venuto e ha detto: questi e quelli sono martiri, finch sono giunti da un uomo e hanno detto: costui un martire. Quindi, il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui ha detto: "No, in verit, l'ho visto nel fuoco per l'indumento o il mantello che aveva rubato dal bottino". Narrato da Muslim.
Dalla vita di Muhammad pace e bendizione su di lui:
Abu Hurairah che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Chi ci punta le armi contro non uno di noi, e anche chi ci imbroglia non uno di noi". Narrato da Muslim.
E in un'altra narrazione di Abu Hurairah: Il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui, inserendo la mano in un contenitore di cibo, si sentì le dita bagnate, quindi chiese: "Oh proprietario del cibo, che cosa questo?" L'uomo rispose: O Messaggero di Allah, a causa della pioggia. Il Messaggero disse: "Puoi mettere questo sopra il cibo in modo che tutti possano vedere! Chi trucca, non uno di noi".
2- In testimonianza della sincerit di Muhammad pace e benedizione su di lui
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Abdullah Ibn Amr Ibn Al-As che Allah sia soddisfatto di loro riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: Chiunque abbia le quattro caratteristiche seguenti, un puro ipocrita e chiunque ne abbia anche una sola ha uninclinazione allipocrisia finch non se ne allontana: quando gli viene affidato qualcosa, tradisce; quando parla, mente; quando stabilisce un accordo, risulta sleale; quando litiga, si comporta in modo imprudente. Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
Abdullah Ibn Mas'ud che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il Profeta pace e benedizione su di lui disse: "La veridicit porta alla rettitudine, la rettitudine porta al Paradiso e l'uomo continua a dire la verit, finch Allah lo annota come una persona veritiera. La menzogna conduce alla disonest, la disonest conduce all'Inferno e l'uomo continua a raccontare bugie, finch Allah lo annota come un bugiardo". Approvato da Al-Bukhari e Muslim.

Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Abu Sufyan Ibn Harb che Allah sia soddisfatto di lui ha segnalato nel suo lungo discorso nella storia di Eraclio che Eraclio disse: Che cosa vi ordina (riferendosi al Profeta pace e benedizione su di lui)? Abu Sufyan disse: Egli ci ordina di adorare Allah, senza associarGli alcunch, e di rinunciare a tutto ciò che dissero i nostri antenati. Egli ci ordina di pregare, di dire la verit, di essere casti e di mantenere buone relazioni con i parenti. Approvato da Al-Bukhari e Muslim.

3- Muhammad pace e benedizione su di lui come parlante:
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Abu-Hurairah che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il profeta pace e benedizione su di lui disse: "La buona parola unelemosina". Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
Ibn Omar che Allah sia soddisfatto di loro riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Se ci sono tre persone, non dovrebbe accadere che due parlino da sole, escludendo la terza". Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
Questo hadith stato narrato anche da Abu-Daud con l'aggiunta di Abu Saleh che disse di aver chiesto ad Ibn-Omar: E se le persone fossero quattro? Egli rispose: allora non un problema.
Malek riportò, nel libro di Al-Mowtt'a, che Abdullah Ibn Dinar disse: "Ibn Omar e io eravamo a casa di Khaled Ibn Oqbah, che si trovava nel mercato, quando venuto un uomo che voleva parlare con lui da solo e nessuno era con Ibn Omar tranne me. Ibn Omar, allora, chiamò un terzo uomo così siamo diventati quattro e ci ha detto (alla nuova persona e a me) di camminare pi indietro, perch aveva sentito il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui dire che non dovrebbe succedere che due parlino da soli, escludendo la terza persona ".
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Anas che Allah sia soddisfatto di lui riportò che quando il profeta pace e benedizione su di lui parlava, ripeteva la parola per tre volte in modo che venisse capita, e se Egli incontrava alcune persone le salutava tre volte. Narrato da Al-Bukhari.
4- In testimonianza della tenerezza di Muhammad pace e benedizione su di lui
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Ibn Abbas che Allah sia soddisfatto di loro riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse a Asciaj Abdul-Qais: "Possiedi due caratteristiche che Allah ama: la tenerezza e la pazienza". Narrato da Muslim.
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Anas che Allah sia soddisfatto di lui riportò: Mentre camminavo con il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui, che era vestito con un indumento Najrani (di Najran), un beduino si avvicinò a lui tirandolo fortemente per il collo. Ho visto che il lembo del vestito ha lasciato traccia sulla spalla del profeta a causa della dura tirata. Allora il beduino disse: O Muhammad, dammi un po del denaro di Allah che possiedi. Il profeta si voltò verso di lui, rise e poi ordinò di fargli una donazione. Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
6- Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui in testimonianza della sua gentilezza.
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Aisha che Allah sia soddisfatto di lei riportò che il profeta pace e benedizione su di lui disse: "Allah il Gentile e ama la gentilezza in tutto". Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
Ella riportò anche che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Allah Gentile e ama la gentilezza; d per la gentilezza ciò che non d per la violenza e ciò che non d per tutto il resto". Narrata da Muslim.
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:
- Abu-Hurairah che Allah sia soddisfatto di lui riportò: "Un beduino orinò nella moschea, la gente andò verso di lui per redarguirlo. In quwl allora il profeta pace e benedizione su di lui disse a loro: "Lasciatelo! Versate uno secchio d'acqua sulla sua urina, perch siete stati inviati come facilitatori, noncomecomplicatori".Narrato da Al-Bukhari.
7- In testimonianza della modestia di Muhammad pace e benedizione su di lui.
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Ayyad Ibn-Himar che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il profeta pace e benedizione su di lui disse: "Allah mi ha ispirato che si deve essere modesti, che non bisogna essere superbi con gli altri e che non si deve trattare gli altri con ingiustizia". Narrato da Muslim.
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Al-Assuad Ibn Yazid riportò che ad Aisha che Allah sia soddisfatto di lei fu chiesto: Che cosa faceva il profeta pace e benedizione su di lui in casa? Lei rispose: Era al servizio della propria famiglia, e quando arrivava il momento della preghiera usciva per compierla (andava alla moschea). Narrato da Al-Bukhari.

8- In testimonianza della gentilezza di Muhammad pace e benedizione su di lui con tutti, anche con gli animali.
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Ibn Omar che Allah sia soddisfatto di loro raccontò di aver incontrato dei giovani di Quraish, che avevano legato un uccello e gli stavano lanciando contro delle frecce, ed avevano promesso al proprietario dell'uccello di dargli tutte le frecce che non avevano beccato in pieno l'uccello. Ma quando videro Ibn Omar che si avvicinava, scapparono via. Ibn Omar chiese: Chi ha fatto questo! Allah maledica chi ha fatto questo! Il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui maledice chi utilizza un'anima come un obiettivo. Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui
Ibn Mas'ud che Allah sia soddisfatto di lui disse: Eravamo con il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui in un viaggio e egli andò a fare qualcosa. Abbiamo visto un uccello con due pulcini, così abbiamo preso i due pulcini. L'uccello ha iniziato a tremare e il profeta pace e benedizione su di lui venuto e ha chiesto: "chi ha creato dolore a questo uccello, prendendo i suoi figli? Restituitegli i suoi figli!". Egli ha anche visto un formicaio che abbiamo bruciato e ha chiesto: "chi ha bruciato questo formicaio?" Abbiamo risposto: Noi. Egli ha poi detto: "nessuno deve torturare col fuoco, eccetto Dio che ha creato il fuoco". Narrato da Abu-Dawoud con una buona linea di narratori.
9- In testimonianza della misericordia di Muhammad pace e benedizione su di lui.
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Abu-Qatada Al Harith Ibn Reb'ei che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Mi alzo per la preghiera con l'intenzione di prolungarla, ma quando sento un bambino piangere, porto a termine presto la preghiera, temendo che possa disturbare la madre (che dietro di me in preghiera)". Narrata da Al-Bukhari.
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Abu-Sulaiman Malek Ibn Al-Huaireth che Allah sia soddisfatto di lui disse: Abbiamo fatto visita al Messaggero di Allah pace benedizione su di lui quando eravamo giovani, e siamo rimasti con lui per 20 notti. Il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui era misericordioso e tenero e ha pensato che avessimo nostalgia delle nostre famiglie così egli ci ha chiesto delle nostre famiglie che abbiamo lasciato. Ciascuno di noi gli ha risposto, poi il Profeta ha detto: "Tornate dalle vostre famiglie, rimanete con loro e insegnategli la religione, ordinategli di applicare tutti gli insegnamenti dell'Islam e di pregare ogni preghiera a suo tempo. Il Profeta ha poi aggiunto: "Quando il tempo della preghiera, uno di voi deve fare la Adhan e il pi anziano di voi dovrebbe fare lImam (condurre la preghiera). Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
In unaltra narrazione Al-Bukhari ha aggiunto che il Profeta disse: "Pregate come mi avete visto pregare!"

10-Muhammad pace e benedizione su di lui come asceta:


Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:

- Il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Il defunto viene seguito da tre cose: la sua famiglia, il suo denaro e le sue opere, due ritornano e una rimane: la sua famiglia ed il denaro ritornano e le sue opere rimangono". Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
- Al-Mustawred Ibn Shaddad che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Questa vita rispetto a quella dell'aldila come quando si mette il proprio dito nel mare, quindi, guardate che cosa resta!".
Narrato da Muslim.
- Abu-Abbas Sahal Ibn-Saad Al-Sa'edi che Allah sia soddisfatto di lui narra che un uomo andò dal Messaggero di Allah pace e benediozne su di lui e gli chiese: O Messaggero di Allah, consigliami un'opera, compiendo la quale io possa ottenere l'amore di Allah e della gente. Egli rispose: rinuncia ai piaceri mondani .. Allah ti amer, e rinuncia alle propriet della gente, la gente ti amer. Hadith autentico e narrato da Ibn-Majah e altri con una buona linea di narratori.
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Al-Nu'man Ibn-Bashir che Allah sia soddisfatto di loro riportò che Omar Ibnul-Khattab che Allah sia soddisfatto di lui,riferendosi alle disgrazie che colpiscono la gente in vita, disse: "Ho visto il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui soffrire la fame per un giorno intero e non trovava neanche il peggiore dei datteri per riempire lo stomaco. Narrato da Muslim.
Amr Ibn Al-Hareth, fratello della Signora Juwayriah Bintul-Harith, madre dei credenti che Allah sia soddisfatto di loro disse: Il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui, quando morì, non lasciò un dinaro, n un diramo (prezzo denaro), n uno schiavo maschio o femmina, niente, tranne il suo mulo bianco che montava, la sua arma e un pezzo di terra che ha lasciato come carit ai viandanti. Narrato da Al-Bukhari.
Abdullah Ibn Al-Shikh'air che Allah sia soddisfatto di lui riportò: Sono andato dal profeta pace e benedizione su di lui mentre stava recitando il passo del Corano che inizia con il verso: "Il rivaleggiare vi distrarr". (TSC- sura: CII, versetto n.1), quindi ha detto: "al figlio di Adamo interessano i soldi! O figlio di Adamo, che cosa hai ottenuto con il denaro se non ciò che hai mangiato finch non finito, ciò che hai indossato finch non si consumato, o ciò che hai elemosinato finch non te ne sei andato? ". Narrato da Muslim.
Aisha che Allah sia soddsifatto di lei disse: La famiglia di Muhammed pace e benedizione su di lui non si sfamata con pane dorzo due giorni consecutivi, fino alla morte (del profeta). Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
- E in unaltra narrazione: La famiglia di Muhammed pace e benedizione su di lui non si mai sfamata con il grano per tre notti consecutive da quando sono arrivati a Medina fino alla morte (del Profeta).

Urwa riportò che Aisha che Allah sia soddisfatto di lei diceva di solito: O nipote mio (figlio di mia sorella), Giuro Su Allah che guardavamo la mezzaluna: tre mezzalune in due mesi e nelle case del Messagero di Allah pace e benedizione su di lui non vi era il fuoco. Le chiese: O zia, così come vivevate? Ella rispose: Con i due neri: I datteri e l'acqua, ma il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui aveva vicini di casa da Al-Ansar (i cittadini di Medina) che avevano bestie e gli mandavano del latte e il Profeta pace e benedizione su di lui ci dava a bere. Approvato da Al-Bukhari e Muslim.

11- Muhammad pace e benedizione su di lui quando saluta:

Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui


Omar Ibnul-Khattab che Allah sia soddisfatto di lui narrò: "Ho chiesto l'autorizzazione del Profeta pace e benedizione su di lui per eseguire Umrah. Lui mi ha dato il permesso e ha detto: " O mio fratello, non dimanticarmi nelle tue invocazioni"
Egli (Omar) disse: Egli mi ha detto una parola che mi ha soddisfatto come se avessi ottenuto tra le mie mani il mondo intero.

In unaltra narrazione lui (il Profeta) disse: "O mio fratello, ricordati di noi nelle tue invocazioni".

Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:


Abu-Sulaiman Malek Ibn Al-Huaireth che Allah sia soddisfatto di lui disse: Abbiamo fatto visita al Messaggero di Allah pace benedizione su di lui quando eravamo giovani, e siamo rimasti con lui per 20 notti. Il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui era misericordioso e tenero e ha pensato che avessimo nostalgia delle nostre famiglie così egli ci ha chiesto delle nostre famiglie che abbiamo lasciato. Ciascuno di noi gli ha risposto, poi il Profeta ha detto: "Tornate dalle vostre famiglie, rimanete con loro e insegnategli la religione, ordinategli di applicare tutti gli insegnamenti dell'Islam e di pregare ogni preghiera a suo tempo. Il Profeta ha poi aggiunto: "Quando il tempo della preghiera, uno di voi deve fare la Adhan e il pi anziano di voi dovrebbe fare come Imam (condurre la preghiera). Approvato da Al-Bukhari e Muslim.
In un'altra narrazione Al-Bukhari ha aggiunto: "Pregate come mi avete visto pregare!"

12- Muhammad pace e benedizione su di lui come grato:

Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui

Osama Ibn Zaid che Allah sia soddisfatto di loro narrò che il Messaggero di Allah disse: "Se qualcuno ha fatto un favore ad un altro e costui gli ha detto: "Che Allah ti ricompensi positivamente", egli ha ricevuto così una buona lode". Hadith autentico narrato da At-Tirmidhi.

Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:

Sa'd Ibn Abi Waqqas che Allah sia soddisfatto di lui disse: "Siamo andati con il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui dalla Mecca a Medina. Quando eravamo vicino ad Azwra', il Profeta pace e benedizione su di lui sceso dal suo cammello, ha sollevato le mani e ha supplicato Allah per un'ora, poi si prosternato per lungo tempo. Ha fatto questo per tre volte. E poi ha detto: "Ho pregato Allah per l'intercessione alla mia Ummah, Egli mi ha dato un terzo di essa, così mi sono prosternato, ringraziandoLo. Poi ho sollevato la testa e Lho pregato di nuovo per l'intercessione alla mia Ummah, ed Egli mi ha dato un altro terzo di essa, così mi sono prosternato di nuovo, ringraziandoLo. Poi ho sollevato la testa e ho pregato per l'intercessione alla mia Ummah. Egli mi ha dato il rimanente terzo, così mi sono prosternato, ringraziando Allah".

12- Muhammad pace e benedizione su di lui in testimonianza della sua equit
Dai detti di Muhammad pace e benedizione su di lui:
Abdullah Ibn Amr Ibnul-As che Allah sia soddisfatto di loro riportò, che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: Gli equi saranno seduti su pulpiti di luce presso Allah: coloro che sono equi nei loro giudizi, per quanto riguarda le loro famiglie e ogni responsabilit da loro assunta. Narrato da Muslim.
Jabir Ibn Abdullah che Allah sia soddisfatto di lui riportò che il Messaggero di Allah pace e benedizione su di lui disse: "Evitate l'ingiustizia, perch essa si trasforma in tenebre nel Giorno della Resurrezione ed evitate lavarizia perch essa ha distrutto i vostri antenati, incitandoli a spargere sangue tra di loro e a trasgredire le regole". Riad As-Salihin "I Giardini dei Devoti" 204.
Dalla vita di Muhammad pace e benedizione su di lui:

An-Nu'man Ibn Bashir che Allah sia soddisfatto di loro raccontò
che suo padre lo portò dal Messaggero di Allahpace e benedizione su di lui e gli disse: "Ho regalato uno schiavo a mio figlio". Il Messaggero di Allahpace e benedizione su di lui gli chiese: "Avete fatto a tutti i vostri figli lo stesso regalo che avete fatto a lui?" Egli rispose: "no". Il Messaggero di Allahpace e benedizione su di lui disse: "Allora riprendi indietro il tuo dono". Approvato da Al-Bukhari e Muslim

 
: [ 03-05-2011 - 05:39 ]
  : ( 3 )
: 5
: Sep 2007
:
: 45,854
:

   

1. Muhammad (peace be upon him) as a Trustworthy (and Honest).
From Muhammad's Sayings:
- Abu Huraira (may Allah be pleased with him) reported: The messenger of Allah (PBUH) said: "The signs of a hypocrite are three: 1. Whenever he speaks, he tells a lie. 2. Whenever he promises, he always breaks it (his promise). 3. If you trust him, he proves to be dishonest. (If you keep something as a trust with him, he will not return it.)"Agreed upon.
- Abu Huraira (may Allah be pleased with him) reported : Allah's Messenger (PBUH) said: "The claimants would get their claims on the Day of Resurrection so much so that the hornless sheep would get its claim from the horned sheep." Narrated by Muslim.
- Umar Ibn Al-Khattab (may Allah be pleased with him) reported: when it was the day of Khaibar a party of Companions of the prophet (PBUH) came there and said: So and so is a martyr, till they happened to pass by a man and said: So and so is a martyr. Upon this the Messenger of Allah (PBUH) remarked: (Nay, not so verily I have seen him in the Fire for the garment or cloak that he had stolen from the booty)) .Narrated by Muslim.
From Muhammad's Life:
- Abu Huraira (may Allah be pleased with him) reported: The messenger of Allah (PBUH) said: "Whoever carries arms against us, is not from us; and whoever cheats us, is not from us" Narrated by Muslim. And, in another narration of Abu Huraira: The messenger of Allah (PBUH) passed by a food container, entered his hand in it and his fingers found it wet, then he (the messenger) said: "What is this, O the owner of the food?" he (the man) said: It is from the sky (rain) came to it, O messenger of Allah, he (the messenger) said: "Dont you make it above the food so people can see it! Whoever cheats us, is not from us)).
2. Muhammad (peace be upon him) as a Truthful Person.
From Muhammad's Sayings:
- Abdullah bin Amr bin Al 'Aas (may Allah be pleased with them both) reported: The Messenger of Allah (PBUH) said: "Four (characteristics) whoever has them will be a pure hypocrite, and whoever has one of them will have one characteristic of hypocrisy unless he gives it up: Whenever he is entrusted, he betrays; Whenever he speaks, he tells a lie; Whenever he makes a covenant, he proves treacherous; Whenever he quarrels, he behaves in a very imprudent, evil and insulting, unjust manner." Agreed upon.
- 'Abdullah bin Mas'ud (may Allah be pleased with him) reported: The Prophet (PBUH) said: "Truthfulness leads to righteousness, and righteousness leads to Paradise. And a man keeps on telling the truth till he is written before Allah, a truthful person. Falsehood leads to Al-Fajur (i.e. wickedness, evil-doing), and Al-Fajur (wickedness) leads to the (Hell) Fire, and a man may keep on telling lies till he is written before Allah, a liar." Agreed upon.
From Muhammad 's Life:
- Abu Sufyan bin Harb (may Allah be pleased with him) reported in his long speech in the story of Heraclius, Heraclius said: What does he order you to do (means the Prophet peace be upon him)? Abu Sufyan said: ((He tells us to worship Allah and Allah alone and not to worship anything along with Him, and to renounce all that our ancestors had said. He orders us to pray, to speak the truth, to be chaste and to keep good relations with our Kith and kin)) Agreed upon.
3-
Muhammad (PBUH) the Speaker
From Muhammads Sayings:
- Abu-Huraira, may Allah be pleased with him, reported that the prophet Peace Be Upon Him said: and the good word is a sadaqa (considered as a charitable donation). Agreed upon by the scholars.
- Iben-Omar (Omars Son), may Allah be pleased with them both, reported that the messenger of Allah PBUH said: if they were three then no two are to hold secret counsel excluding the third person. Agreed upon by the scholars.
- This was also narrated by Abu-Dawoud with the addition of: Abu-Saleh said: I said to Iben-Omar: what if they were four? He answered: then this will not harm you.
- And narrated by Malek, in the book of Al-Mawtaa, reported by Abdullah Bin-Dinar who said: Iben-Omar and I were at the house of Khaled Bin-Oqbah which was in the market, when a man came and wanted to speak alone with him and no one was with Iben-Omar but me. Iben-Omar called a third man so we became four and told us (the new person and I): "Walk further behind, because I heard the messenger of Allah PBUH saying: No two are to hold secret counsel excluding the third person".
From Muhammads Life:
- Anas, may Allah be pleased with him, reported that the prophet PBUH used to repeat a word three times so it would be understood from him, and if he came upon some people and greeted them, he would greet them three times. Narrated by Al-Bukhari.


4-Muhammad (PBUH) the Wise Patient Man:
From Muhammads Sayings:
- Iben-Abbas (Abbass son), may Allah be pleased with them both, reported : the messenger of Allah PBUH told Ashaj AbdulQais: You have two characteristics that Allah loves: the Patience (Endurance) and the Tolerance. Narrated by Muslim.
From Muhammads Life:
- Anas, may Allah be pleased with him, reported: I was walking with the messenger of Allah PBUH and he had a thick Najrani garment, when a bedouin approached him and pulled him from his collar very hard, I saw the prophets neck and saw that the garment had bruised it from the harsh pull. Then the bedouin said: Ay Muhammad order me some of Allahs money that you have. The prophet turned towards him and laughed then ordered him an endowment. Agreed upon by the scholars.


5-Muhammad (Peace Be Upon Him) the Companion:
From Muhammads Sayings:
- Aisha, may Allah be pleased with her,reported that the prophet PBUH said: Allah is kind and loves kindness in everything. Agreed upon by the scholars.
- And she also reported that Allahs messenger PBUH said: Allah is kind and loves kindness; he gives on kindness what he doesnt give on violence and what he doesnt give on anything else. Narrated by Muslim.
From Muhammads Life:
- Abu-Huraira may Allah be pleased with him, reported that: a bedouin urinated in the mosque, so a group of people went towards him to stop him roughly when the prophet PBUH told them: let him and pour over his urine a bucket of water, because you were sent as facilitators not as complicators. Narrated by Al-Bukhari.


6-Muhammad (Peace Be Upon Him) the Modest:
From Muhammads Sayings:
- Ayyadh Bin-Himar, may Allah be pleased with him, reported that the prophet PBUH said: Allah informed methat you should be modest so no one would be proud against each other and should not mistreat each others. Narrated by Muslim.
From Muhammads Life:
- Reported by Al-Aswad Bin-Yazeed that Aysha, may Allah be pleased with her was asked: what does the prophet PBUH used to do at home? She said: He used to be serving his family, and when the prayer time arrives he used to go out (to the mosque) for prayer. Narrated by Al-Bukhari.


7-Muhammad Peace Be Upon Him Kind to Everyone Around Him Even to Animals
From Muhammads Sayings:
- Reported by Iben-Omar, may Allah be pleased with him, that he passed by youngsters from Quraish, who had tied up a bird and were throwing arrows at it, they had promised the birds owner to give him any arrows that missed the bird. But when they saw Iben-Omar approaching they ran away. Iben-Omar asked: Who did this! Allah damns who did this! The messenger of Allah PBUH damns who uses anything with a soul as an aimingtarget. Agreed upon by the scholars


From Muhammads Life:
- Reported by Iben-Masoud, may Allah be pleased with him,: we were with the messenger of Allah PBUH travelingwhen he went to relief himself, we saw a bird with two chicks, so we took them. The bird started trembling and the prophet PBUH came and asked: who grieved this bird with its children? Return its children to it. He also saw an ant village that weve burnt and asked: who burnt this? we replied that it was us, he then said: no one should torture with fire but the God who created fire. Narrated by Abu-Dawoud with a good line of narrators.



8-Muhammad Peace Be Upon Him the Merciful Man:
From Muhammads Sayings:
- Reported by Abu-Kutada Al Harith, may Allah be pleased with him, that the prophet PBUH said: When I get up for prayer I want to take my time in it, but when I hear a child crying I hurry up in my prayer in the fear of disturbing his mother (who is praying behind me). Narrated by Buckhari.
From Muhammads Life:
- Abu-Sulaiman Malek Bin Al-Huwaireeth, may Allah be pleased with him, reported: we visited the messenger of Allah PBUH when we were kindred young men, and we stayed with him for 20 nights. The messenger of Allah PBUH was merciful and kind, and he thought that we missed our families so he asked us about our families and whom we left behind from them. Each of us answered, then he said: go back to your families and stay with them and teach them (the religion), order them to apply all the teachings of Islam and to pray each prayer in its time. The Prophet then added, "Pray as you have seen me praying and when it is the time for the prayer, one of you should make the prayer announcement (Athan) and the eldest of you should lead the prayer.. Agreed upon by the scholars


9-Muhammad ( Peace Be Upon Him) the Ascetic:
From Muhammads Sayings:
- The messenger of Allah PBUH said: The dead is followed by three: his family, his money and his deeds; two would return and one would stay: his family and money would return, and his deeds would stay.
- Al-Mustowred Bin-Shaddad, may Allah be pleased with him, reported that the messenger of Allah PBUH said: This life is in the life after the same compared with what you get out of the sea when you put your finger in it, see how much remains!. Narrated by Muslim.
- Abu-Abbas Sahal Bin-Saad Al-Saedi, may Allah be pleased with him, narrated that a man came to the prophet PBUH and said: Ay messenger of Allah lead me to do something to gain Allah's love and the people's too. He said: renounce worldly pleasure and Allah would love you, and renounce people's properties and they would love you. A good saying narrated by Iben-Majah and others with good backgrounds.
From Muhammads Life:
- Al-Numan Bin-Basheer, may Allah be pleased with them both, reported that Omar Bin-Al-Khattab, may Allah be pleased with him, mentioned when talking about the life of the people in this world: "Ive seen the messenger of Allah PBUH would stay a whole day suffering from hunger and would not find even the worst of dates to fill his stomach. Narrated by Muslim.
- Reported by Amr Bin-Al-Hareth the brother of Juwairiya Bint-Al-Harith, the mother of Momineen (wife of the messenger PBUH), may Allah be pleased with them both, said: the messenger of Allah PBUH did not leave, when he died, a Dinar, nor a Dirham (money currencies) nor a slave male or female, not a thing, except his white mule which he used to ride, and his weapon and a land that he left as a charity for the travelers in need. Narrated by Al-Bukhari.
- Abdullah Bin-Al-Shikhair, may Allah be pleased with him, reported: I approached the prophet PBUH while he was reciting from the Quran: {The mutual rivalry (for piling up worldly things) diverts you} when he said: The son of Adam would say: my money my money! And what would you get oh son of Adam from your money but what you have eaten and ended, or wore and worn, or given as charity and bewith it?!. Narrated by Muslim.
- Reported by Aisha, may Allah be pleased with her,: the family of Mohammed PBUH never felt filled (had enough) from the bread of wheat two consecutive days until he died. Agreed upon by the scholars.
- And in another narration: The family of Mohammed PBUH never had enough from the food of wheat for three consecutive nights since they arrived to Al-Madeena until he died.
- Reported by Urwa, that Aisha, may Allah be pleased with her, used to say: Oh my nephew (my sisters son), By Allah, we used to watch the crescent moon pass to the next crescent moon to the next: three crescent moons in two months and not a fire would be started in any of the messenger of Allahs, PBUH, houses. I asked her: Oh aunt, so how did you live? She answered: By the two blacks: the dates and the water, but the messenger of Allah, PBUH, used to have neighbors from Al-Ansar (the citizens of Al-Madinah who helped and gave aid to the immigrates) who used to have a cattle and sent the Prophet (PBUH) from its milk and he sent it to us to drink. Agreed upon by the scholars.


10-Muhammad (PBUH) bedding farewell :

From Muhammad's Sayings:
Umar ibn al-Khattab narrated:
"I sought permission of the Prophet (peace_be_upon_him) to perform umrah. He gave me permission and said:"My younger brother, do not forget me in your supplication. "
He (Umar) said: He told me a word that pleased me so much so that I would not have been pleased if I were given the whole world."

In another narration he (the prophet)said: "My younger brother, share me in your supplication."

From Muhammad's life:
Abu-Sulaiman Malek Bin Al-Huwaireeth, may Allah be pleased with him, reported: we visited the messenger of Allah PBUH when we were kindred young men, and we stayed with him for 20 nights. The messenger of Allah PBUH was merciful and kind and he thought that we missed our families so he asked us about our families and whom we left behind from them. Each of us answered, then he said: go back to your families and stay with them and teach them (the religion), order them to apply all the teachings of Islam and to pray each prayer in its time. The Prophet then added, "Pray as you have seen me praying and when it is the time for the prayer, one of you should make the prayer announcement (Athan) and the eldest of you should lead the prayer.. Agreed upon by the scholars


11-Muhammad(PBUH) the Grateful :

From Muhammad's Sayings:
Osama Ibn Zaid (may Allah bless both of them) narrated: "the prophet said: "If someone makes you a favor and you said to him "May Allah reward you handsomely.", you praised him very well"

From Muhammad's Life:
Sa'd ibn AbuWaqqas (may Allah bless him) reported:
"We went out with the prophet (peace be upon him) from Mecca towards Medina. When we were near Azwra', he got down his camel then raised his hands, and made supplication to Allah for a time, then he prostrated to Allah for a long time. This he did three times.
He then said :" I begged Allah for intercession to all my followers, He gave me a third of them, so I prostrated thankful to Allah. Then I raised my head and begged Him again for intercession to all my followers, and He gave me another third of them, so I prostrated thankful to Allah. Then I raised my head and begged for intercession to all my followers again and He gave me the remaining third, so I prostrated to thank Allah for all that."


12-Muhammad (PBUH) being Justice:

From Muhammad's Sayings:
'Abdullah b. 'Umar (may Allah be pleased with him) reported, that the prophet (PBUH) Said:" Behold! the Dispensers of justice will be seated on the pulpits of light beside God :( The Dispensers of justice are) those who are justice in their rules, regarding their families and every single detail in their life."

Jabir b. Abdullah (may Allah be pleased with him) reported that Allah's Messenger (peace be upon him) said: "Beware oppression, because it turns into darkness on the Day of Resurrection, and beware penny-pinching because it destroyed those who lived before you, as it incited them to shed blood and commit incest."

From the life of Muhammad(PBUH):
An-Nu'man bin Bashir (may Allah be pleased with him) reported:
that his father took him to the prophet and said, "I have given my son a slave." The Prophet asked, "Have you given all your sons the same like you did with him?" He replied: "no". The Prophet said, "Take back your gift then

 
: [ 03-05-2011 - 05:40 ]
  : ( 4 )
: 5
: Sep 2007
:
: 45,854
:

   

1 La probit de Mohammad (bpsl) :

Des paroles du Prophte (bpsl):

- Daprs Abou Hourara, le Prophte (bpsl) dit : Trois traits distinguent l'hypocrite, il ment quand il parle, trahit le serment et trompe la confiance. (Approuv lunanimit).

- Daprs Abou Hourara, le Prophte (bpsl) dit : Le Jour de la Rsurrection, vous rendrez tout leur d ceux qui y ont droit au point o il sera pris de la brebis encorne pour la brebis dcorne. (Rapport par Mouslem).

- Daprs `Omar ibn Al-Khattb, le Prophte (bpsl) dit : Au jour de la bataille de Khaybar, quelques-uns des Compagnons du Prophte (bpsl) vinrent dirent : Untel est martyr et untel est martyr jusqu ce quils passrent prs dun homme et dirent : Untel est martyr. Le Prophte (bpsl) dit alors : Non, je lai vu en Enfer portant une cape ou il a dit une robe quil a vole des butins. (Rapport par Mouslem).

- Daprs Abou Hourara, le Prophte (bpsl) dit : Celui qui porte une arme contre nous ou nous triche, ne peut faire partie de nous. (Rapport par Mouslem).

- Dans un autre hadith daprs Abou Hourara, le Messager d'Allah (bpsl) passa prs dun tal de produits alimentaires. Il y plongea sa main et, sentant de lhumidit, dit son propritaire : Quest-ce que cest que cela ? Lhomme rpondit : Ô Messager d'Allah (pbsl), il a t touch par la pluie. Le Prophte (bpsl) reprit : Ne peux-tu le mettre au-dessus pour que les gens le voient ! Celui qui nous triche ne peut faire partie de nous.

2 La vracit de Mohammad (bpsl) :

Daprs `Abdillh ibn `Amr ibn Al-`Â (quAllah soit satisfait deux), le Prophte (bpsl) dit : Quatre traits distinguent l'hypocrite pur, et celui qui dtient l'un de ces traits dtient une part d'hypocrisie jusqu' ce qu'il s'en dfasse. Il trompe la confiance, ment quand il parle, trahit le sermon et use d'immoralit dans le conflit. (Approuv lunanimit).

Daprs `Abdillh ibn Mass`od, le Prophte (bpsl) dit : La vracit mne la bienfaisance et la bienfaisance mne au Paradis et lhomme ne cesse de dire la vrit au point o il est qualifi de vridique chez Allah. Le mensonge mne la dbauche et la dbauche mne lEnfer et lhomme ne cesse de mentir au point o il est qualifi de menteur chez Allah. (Approuv lunanimit).

Daprs Abou Soufine Sakhr ibn Harb (quAllah soit satisfait de lui) dans un long hadith au sujet de Hraclius qui lui demanda : Et que vous ordonne-t-il (cest--dire le Prophte, bpsl) ? Abou Soufine rpondit : Il dit : Adorez Allah sans rien lui associer et abandonnez ce que vos pres disent, et il nous ordonne daccomplir la salat, dtre vridique, chaste et de maintenir les liens de parent. (Approuv lunanimit).

3- La parole de Mohammad (bpsl) :

Daprs Abou Hourara le Prophte (bpsl) dit : La bonne parole compte comme une aumne. (Approuv lunanimit).

Daprs Ibn `Omar (quAllah soit satisfait deux) le Prophte (bpsl) dit : Lorsque trois personnes se trouvent ensemble, il ne faut pas que deux dentre elles se mettent chuchoter, laissant la troisime de ct. (Approuv lunanimit).
Abou Dawoud a rapport le mme hadith et y ajouta : Abou Saleh dit : Jai demand Ibn `Omar : Et sils sont quatre ? Il rpondit : Dans ce cas, il ny a pas de mal.

Malek a rapport le mme hadith dans son Mouwatta daprs `Abdillh ibn Dinr qui dit : Jtais avec Ibn `Omar dans la maison de Khaled ibn `Oqba qui se trouve prs du march lorsque quelquun vint lui chuchoter alors quil ny avait que moi avec Ibn `Omar. Ce dernier appela un homme et lui dit avec moi, reculez un peu, car jai entendu le Messager d'Allah (pbsl) dire : Lorsque trois personnes se trouvent ensemble, il ne faut pas que deux dentre elles se mettent chuchoter, laissant la troisime de ct.

Daprs Anas qui dit : Lorsque le Prophte (bpsl) disait un mot, il rptait sa parole trois fois pour la faire mieux comprendre ( son interlocuteur) et lorsquil rencontrait des gens, il rptait son salut trois fois. (Rapport par Al-Boukhri).

4- La clmence de Mohammad (bpsl) :

Daprs Ibn `Abbs : Le Prophte (bpsl) dit Al-Achadj `Abd Al-Qas : Allah aime deux traits de caractre que tu possdes, la clmence et la patience.

Daprs Anas (quAllah soit satisfait de lui) qui dit : Jtais avec le Messager d'Allah (pbsl) alors quil portait une cape de Najrane garnie dun liser rche. Un bdouin vint le tirer fortement par la cape et dit : Ô Mohammad, ordonne-leur de me donner des biens dAllah qui sont chez toi. Jai regard vers le cou du Messager d'Allah (pbsl) et jai vu que le liser de la cape lavait marqu tellement le tiraillement tait fort. Le Messager d'Allah (pbsl) se tourna vers lhomme en souriant et ordonna de lui donner.

5- La compassion de Mohammad (bpsl):

Daprs Â'icha, le Messager d'Allah (pbsl) dit : Allah est compatissant et Il aime la compassion en toute chose. (Approuv lunanimit).

Daprs elle, le Messager d'Allah (pbsl) dit : Allah est compatissant et Il aime la compassion en toute chose. Il la rtribue autrement que la brutalit et plus que toute autre chose. (Rapport par Mouslim).

Daprs Abou Hourara : Un bdouin urina dans la mosque et les gens se htrent vers lui pour le rabrouer. Mais le Messager d'Allah (pbsl) dit : Laissez-le et versez un sceau deau sur lurine, vous avez t envoys pour faciliter et non pour compliquer. (Rapport par Al-Boukhri)

6- Lhumilit de Mohammad (pbsl) :

Daprs `Ayyad ibn Hammd (quAllah soit satisfait de lui), le Messager d'Allah (pbsl) dit : Soyez humble et que personne ne se vante face lautre ou lopprime. (Rapport par Mouslim).

Daprs Al-Aswad ibn Yazd qui dit : Jai demand Â'icha quel tait le comportement du Prophte (bpsl) chez lui et elle rpondit : Il tait au service de sa famille jusqu ce que lheure de la salt sonnt, alors il allait laccomplir. (Rapport par Al-Boukhari).

7- La compassion de Mohammad envers tout ce qui lentoure mme les animaux :

Daprs Ibn `Omar, il est pass un jour prs de quelques garons qui avaient pris pour cible un oiseau et donnaient au propritaire de loiseau les flches qui le manquaient. A la vue de Ibn `Omar, ils se sparrent. Ce dernier dit : Qui a fait cela ! Allah maudit celui qui le fait ! Jai entendu le Messager d'Allah (pbsl) dire : Allah maudit celui qui prend pour cible nimporte quoi de vivant. (Approuv lunanimit).

Daprs Ibn Mass`od qui dit : Nous tions avec le Messager d'Allah (pbsl) en voyage et, pendant quil tait parti passer un besoin naturel, nous avions vu un rouge-queue avec deux petits oiselets que nous lui avions pris. Le rouge-queue vint et se mit construire un nid. A son retour, le Prophte (bpsl) demanda : Qui a plor celle-ci cause de ses enfants ? Rendez-les lui. Ensuite, il vit un village de fourmis que nous avions brl et dit : Qui a fait cela ? Nous rpondmes : Nous. Il dit : Personne dautre ne doit supplicier avec le feu que le Seigneur du feu. (Rapport par Abou Dawoud).

8- La misricorde de Mohammad(pbsl):

Daprs Abou Qatada Al-Hrith ibn Rab`i (quAllah soit satisfait de lui), le Messager d'Allah (pbsl) dit : Lorsque je suis entrain daccomplir la salt (en communaut) et que jentends un bb pleurer, je me hte de terminer par piti pour sa mre. (Rapport par Al-Boukhri).

Daprs Abou Soulaymane Malik Al- Houwayrith (quAllah soit satisfait de lui) : Nous tions alls chez le Messager d'Allah (pbsl) alors que nous tions un groupe de jeunes proches en ge. Nous avions pass vingt jours et le Messager d'Allah (pbsl), compatissant et misricordieux, pensa que nos familles devaient nous manquer. Il nous demanda leur sujet et il nous dit : Retournez vers elles, ordonnez-leur de faire le bien, accomplissez la salt avec elles, priez telle salt telle heure et telle salt telle heure et, lheure de la salt venue, que lun de vous appelle la prire et que le plus g dentre vous la guide. (Approuv lunanimit).
Al-Boukhri ajouta cette version : Et priez comme vous mavez vu le faire.


9- Lasctisme de Mohammad (pbsl) :

Le Messager d'Allah (pbsl) dit : Le mort est suivi par ses parents, ses biens et luvre accomplie durant sa vie. Les premiers reviennent sur leurs pas et son uvre demeure. (Approuv lunanimit).

Daprs Al-Moustawrid ibn Chaddd (asl), le Messager dAllah (bpsl) dit : Au Jour de la Rsurrection, le monde ici-bas ne vaudra pas plus que ce que la personne garde sur son doigt aprs lavoir plong dans le fleuve et lavoir retir. (Rapport par Mouslim).

Daprs Abou Al-`Abbs Sahl As-Sahily (quAllah soit satisfait de lui) qui dit : Un homme vint voir le Prophte (bpsl) et dit : Ô Messager d'Allah (pbsl), indique-moi une action qui me vaudra lamour dAllah et lamour des gens. Il lui rpondit : Renonce ce monde et tu auras lamour dAllah et renonce ce qui se trouve chez les gens et tu auras leur agrment. (Rapport par Ibn Maja et dautres).

Daprs An-Nou`mne ibn Bachr (quAllah soit satisfait de lui) qui dit : `Omar ibn Al-Khattab mentionnait ce qui arrivait aux gens et dit : Jai vu le Messager d'Allah (pbsl) se tordre toute la journe, ne trouvant pas de dattes de la moindre qualit pour les mettre dans son ventre. (Rapport par Mouslim).

Daprs `Amr ibn Al-Hrith, le frre de Djouwariya la mre des croyants (quAllah soit satisfait delle) qui dit : Le Messager d'Allah (pbsl) na laiss aprs sa mort ni Dirham, ni Dinar, ni esclave femme ou homme, ni rien part sa mule blanche quil montait, son arme et un terrain quil a laiss en aumne. (Rapport par Al-Boukhri).

Daprs `Abdillh ibn Ach-Chikhr (asl) qui dit : Jai t vers le Messager d'Allah (pbsl) alors quil rcitait La course aux richesses vous distrait et dit : Lhomme dit mes biens, mes biens possde-t-il autre chose que ce quil a mang et digr, port et us ou donn en aumne et laiss ? (Rapport par Mouslim).

Daprs Â'icha (quAllah soit satisfait delle), elle dit : Le Messager d'Allah (pbsl) na jamais jusqu sa mort empli son ventre deux jours de suite de pain dorge. (Approuv lunanimit).

Dans une autre version : Depuis son arrive Mdine et jusqu sa mort, la famille de Mohammad ne sest jamais rassasi trois jours de suite de pain de froment.

`Orwa a rapport que Â'icha dit : Par Allah, mon neveu, le croissant de lune apparaissait, ensuite un autre et ensuite un autre, trois croissants en deux mois sans que le feu ne soit allum dans les maisons du Messager d'Allah (pbsl). Je dis : Ô ma tante, et de quoi vous viviez ? Elle rpondit : De dattes et deau. Le Messager d'Allah (pbsl) nous donnait du lait que lui envoyaient des voisins des Anr qui avaient des chamelles empruntes. (Approuv lunanimit).

10- Ladieu de Mohammad (pbsl):

`Omar ibn Al-Khattb dit : Jai demand au Messager d'Allah (pbsl) la permission daller accomplir une `Oumra (petit plerinage) et il me dit : Ne nous oublie pas dans tes prires, mon frre. Un mot pour lequel je donnerai le monde.

Dans une autre version, il dit : Associe-nous dans tes prires, mon frre. (Rapport par Abou Dawoud et At-Termidhi).


11- La reconnaissance de Mohammad :

Daprs Oussama ibn Zayd, le Messager d'Allah (pbsl) dit : Celui qui remercie celui qui lui a rendu service par cette formule Puisse Allah ten rcompenser, le compense gnreusement. (Rapport par At-Tirmidhi).

Daprs Sa`d ibn Abi Waqqs, il dit : Nous tions partis avec le Messager d'Allah (pbsl) de la Mecque vers Mdine et, lorsque nous arrivmes prs de `Azour, il mit pied terre, leva ses mains et fit des invocations pendant un moment ensuite se prosterna longtemps, se leva, leva ses mains, implora Allah pendant un moment, se prosterna et recommena cela trois fois puis dit : Jai implor mon Seigneur pour ma Oumma (nation), Il mexaua pour le tiers, je me suis prostern en remerciement, jai lev la tte et implor pour ma Oumma et Il maccorda le tiers, jai lev la tte et implor pour ma Oumma et Il maccorda le tiers qui restait et je me suis prostern en remerciement. (Rapport par Abou Dawoud).


12- Lquit de Mohammad (bpsl) :

Daprs `Abdillh ibn `Amr ibn Al-`Â (quAllah soit satisfait deux), le Messager d'Allah (pbsl) dit : Les quitables se tiendront prs du Seigneur sur des tribunes de lumires, ceux dont le jugement est juste et qui rendent justice leurs parents et ceux dont ils ont la responsabilit. (Rapport par Mouslim).

Daprs Djber, le Messager d'Allah (pbsl) dit : Évitez linjustice parce quelle (vous) mne aux tnbres le Jour de la Rsurrection et vitez lavarice parce quelle a ananti ceux qui vous ont prcds en les faisant sentretuer et sapproprier ce qui est aux autres. (Rapport par Mouslim).

Daprs An-Nou`mne ibn Bachr (quAllah soit satisfait deux) que son pre tait venu voir le Messager d'Allah (pbsl) et lui avait dit : Jai fait cadeau mon fils dun esclave que javais. Le Messager d'Allah (pbsl) lui rpondit : As-tu fait de mme pour tous tes enfants ? A la rponse ngative de mon pre, il lui dit : Alors, reprends ton esclave. (Approuv lunanimit).
________________________________________________




« | »

: 1 ( 0 1)
 


:
12 11-02-2014 03:54
20 13-09-2012 12:02
0 30-12-2010 12:05
.... Black Lord 3 14-04-2010 07:29
( ) mohamad-tabshoo 1 04-04-2009 10:46

07:30