نادي الإتحاد الحلبي السوري

كُتب : [ 21-04-2012 - 03:57 ]
رقم المشاركة : ( 1 )
الصورة الرمزية MOHSEN
 
MOHSEN
نمر المنتدى

MOHSEN غير متواجد حالياً

       
رقم العضوية : 167
تاريخ التسجيل : Oct 2007
مكان الإقامة : بهل العالم
عدد المشاركات : 2,914
قوة التقييم : MOHSEN has a spectacular aura aboutMOHSEN has a spectacular aura aboutMOHSEN has a spectacular aura about
دقت ساعة الكلاسيكو .. من يحسم قمة الكامب نو و يقترب من لقب الليغا

April 21st, 2012

دقت ساعة الكلاسيكو .. من يحسم قمة الكامب نو و يقترب من لقب الليغا

تتجه أنظار عشاق الساحرة المستديرة نحو ملعب كامب نو سهرة اليوم السبت حين يخوض ريال مدريد موقعة الكلاسيكو مع غريمه التقليدي برشلونة في المرحلة الخامسة والثلاثين من الدوري الاسباني لكرة القدم.

و تعود أهمية اللقاء 217 بين العملاقين إلى انه سيحدد بنسبة كبيرة هوية بطل الدوري هذا الموسم.

وعانى الفريقان من خسارتين في ذهاب نصف نهائي دوري أبطال أوروبا في منتصف الأسبوع، ريال أمام بايرن ميونيخ الألماني 2-1 في الوقت القاتل، وبرشلونة حامل اللقب أمام مضيفه تشلسي الانكليزي 1-صفر بعد سيطرة مطلقة للأول.

ويخوض برشلونة اللقاء على ملعبه "كامب نو" وهو بموقف أكثر حرجاً من المواجهات السابقة التي كان يتفوق فيها على الفريق الملكي قبل وخلال وما بعد مواجهاتهما ، إذ يتصدر ريال ترتيب الدوري قبل خمسة مراحل على نهايته بفارق أربع نقاط عن برشلونة ،مع تبقي خمس مباريات على الختام.

ويدرك ريال مدريد جيدا أن نقطة التعادل أو نقاط الفوز الثلاث ستمنحه منطقيا لقب الدوري لأول مرة منذ موسم 2007-2008، بعد الهيمنة الواضحة لزملاء ميسي في المواسم الثلاثة الماضية.

لكن خسارة الميرينغي قد تعصف بأحلام جماهيره في استعادة اللقب الغائب عن خزائنه منذ ثلاثة مواسم، فالفارق سيتقلص مجددا إلى نقطة واحدة، وسينتظر بعدها البرسا سقوط المتصدر في عقر دار أثلتيك بلباو، أقوى منافسيه في
الجولات المتبقية، ليعلن على الملأ احتفاظه بالليغا للمرة الرابعة على التوالي.

وسيسعى العملاق الكتالوني إلى حصد النقاط الثلاث متسلحا بعدة عوامل أبرزها خوص اللقاء على ملعبه كامب نو وبين جماهيره المكتسية بألوانه الممزوجة بالأزرق والأحمر، فضلا عن تفوقه الكاسح على الريال من واقع نتائجهما معا في السنوات الأخيرة.

وكان ريال قد وسع الفارق إلى عشر نقاط مع برشلونة منذ شهر، لكنه تعادل ثلاث مرات مع ملقة وفياريال وفالنسيا في مبارياته السبع الأخيرة، في ظل سلسلة انتصارات طويلة من الفريق الكاتالوني لينزل الفارق إلى أربع نقاط.

ويبدو تأثير الأرجنتيني ليونيل ميسي واضحا في سلسلة برشلونة إذ سجل 18 هدفا خلال 11 مباراة حقق فيها حامل اللقب الفوز، ليرفع رصيده إلى 41 هدفا في الدوري بالتساوي مع البرتغالي كريستيانو رونالدو هداف ريال الذي يمر بفترة رائعة أيضا.

ويقدم النجمان موسما خرافيا، إذ سجل ميسي حتى الآن 63 هدفا في 53 مباراة هذا الموسم في جميع المسابقات وهو على طريق تحطيم رقم قياسي جديد لأكبر عدد من الأهداف في القارة الأوروبية المسجل باسم "المدفعجي" الألماني غيرد مولر مع 67 هدفا في موسم واحد.

وحملت مباريات الكلاسيكو في المواسم القليلة الماضية تنافسا شرسا خصوصا بعد قدوم البرتغالي جوزيه مورينيو إلى الفريق الأبيض، لكن التفوق دائما لبرشلونة باستثناء نهائي مسابقة الكأس في الموسم الماضي.

وفي الموسم الحالي، افتتح الفريقان مواجهاتهما بمسابقة الكأس السوبر فتعادلا 2-2 على ملعب "سانتياغو برنابيو" قبل أن يفوز برشلونة 3-2 على أرضه في مباراة طرد فيها دافيد فيا من برشلونة والألماني مسعود اوزيل والبرازيلي مارسيلو من ريال.

وفي نهاية 2011، عاد برشلونة من فوز مستحق على ارض ريال 3-1 في ذهاب الدوري، قبل أن توقع القرعة الفريقين مجددا بمواجهة نارية في ربع نهائي مسابقة كأس الملك، ففاز برشلونة مجددا 2-1 في عقر دار الملكي ، قبل أن يتعادلا 2-2 في كاتالونيا.

ونجح مورينيو بالفوز على برشلونة مرة واحدة فقط في عشر مباريات منذ استلامه الإشراف على ريال في صيف 2010 بعد قيادته انتر ميلان إلى لقب دوري أبطال أوروبا، وكان ذلك في نهائي الكأس عام 2011.

وان لم يكن الكلاسيكو حاسما، فإن برشلونة سيلتقي بعدها بالترتيب مع رايو فايكانو (في مدريد) ومالقة وإسبانيول (في كامب نو) وريال بيتيس (في الأندلس)، أما الريال فمهامه المتبقية ستكون أكثر صعوبة، حيث يواجه إشبيلية (في البرنابيو) ثم القمة العصيبة مع أثلتيك بلباو (في سان ماميس بإقليم الباسك) وبعدها غرناطة (في الأندلس) وريال مايوركا (البرنابيو).

تصريحات المدربين


أكد أيتور كارانكا المدرب المساعد للبرتغالي جوزيه مورينيو أن فريقه لا يعاني من الإرهاق البدني قبل كلاسيكو السبت.

ونفى كارانكا شعور ثنائي صناعة الألعاب أنخل دي ماريا ومسعود أوزيل بالتعب والارهاق في الرمق الأخير للموسم، موضحا أن اللاعب الأرجنتيني أنخل دي ماريا عائد من إصابة ويحتاج لبعض الوقت لاستعادة كامل لياقته البدنية، فيما يعد النجم الألماني عنصرا لا غنى عنه بالميرينغي.

كما دافع كارانكا عن الظهير الأيسر البرتغالي فابيو كوينتراو بعد الهجوم الشرس الذي تعرض له في مباراة بايرن ميونخ الألماني الأخيرة في ذهاب نصف نهائي دوري أبطال أوروبا، حيث حمله قطاع كبير من الجماهير مسئولية الخسارة (1-2) لتسببه بنسبة كبيرة في هدف ماريو غوميز في الثوان الأخيرة من اللقاء، حين سمح للمخضرم فيليب لام بالمرور منه وتوجيه عرضية الهدف للقناص الألماني.

وأشار مساعد مورينيو إلى أن "كوينتراو قدم مباراة كبيرة"، وساهم في الحد من خطورة الهولندي آريين روبن وضيع عليه فرصة هز شباك إيكر كاسياس.

ورفض المدرب الثاني بالفريق الملكي الحديث عن حظوظ الفريق في التأهل لنهائي الشامبيونز ليغ على حساب بايرن ميونخ، مطالبا بالتركيز على الكلاسيكو في المقام الأول.

من جانبه أكد بيب غوارديولا أنه يشعر بأن فريقه "توج فعليا" بلقب الدوري الإسباني، مبررا الأمر بأن "جماهير البرسا فخورة بأداء لاعبيها بعد تحقيقهم 11 انتصارا متتاليا في البطولة".

وقال غوارديولا في مؤتمر صحفي عشية كلاسيكو"مهما كانت نتيجة المباراة، فهذا لن يضر صورتنا المشرفة، جماهيرنا تشعر بالفخر، ونحن راضون تماما عما حققناه هذا الموسم".

وأضاف "إذا لم نفز بالليغا لن نلوم أي شخص، فنحن نعتبر أنفسنا فزنا بالفعل".

وشدد على أنه "لا يبتغي غير الفوز" أمام الريال غدا وأمام تشيلسي الإنكليزي الثلاثاء المقبل في إياب نصف نهائي دوري أبطال أوروبا، وكلا المباراتين ستقاما على ملعبه كامب نو، وأن أي نتيجة غير ذلك ستشعره بـ"الإحباط وخيبة الأمل".

وتوقع غوارديولا أن يؤدي خصمه المدريدي "مباراة هجومية".

الغائبون عن الكلاسيكو

و تبدو صفوف كلا الفريقين مكتملة، بعد أعلن نادي برشلونة اليوم انضمام التشيلي أليكسيس سانشيز مهاجم الفريق إلى التدريبات.

وشارك في التدريبات 18 لاعبا، بانضمام ثلاثة لاعبين من الفريق الثاني وهم مارك بارترا ومارتن مونتويا وكريستيان تيو.

وتدرب الفريق اليوم في معسكر مغلق غاب عنه كل من ديفيد فيا وأندريو فونتاس وإريك أبيدال للإصابة.

الكلاسيكو بلغة الأرقام

لعب ريال مدريد وبرشلونة ما مجموعه 81 مباراة في ملعب الكامب نو، استطاع برشلونة الفوز في 47 مباراة وحدث التعادل في 16، بينما استطاع ريال مدريد تحقيق الفوز في 18 مناسبة.

وسجل الفريق الكتلوني برشلونة 162 هدف على أرضه بينما سجل ريال مدريد 93 هدف في اللقاءات التي أقيمت على الكامب نو.

و لم يستطع ريال مدريد تحقيق الفوز على برشلونة في ملعبه منذ موسم 2007/2008 بعد هدف باتيستا، أما النجم الأرجنتيني ليونيل ميسي لم يسجل في ريال مدريد على الكامب نو منذ موسم 2008 - 2009 .

و يسعى فريقا برشلونة وريال مدريد إلى تحقيق إنجاز تاريخي لكل منهما وهو من منهما سيصبح الأفضل في تاريخ الكلاسيكو العالمى الأشهر في العالم.

فقد فاز كل من البارسا والريال في 86 مباراة بمختلف المسابقات الإسبانية والقارية وسيتحدد يوم السبت المقبل عندما يتواجه الفريقان في الجولة الـ35 من الدوري الإسباني الفريق الأفضل في تاريخ كلاسيكيات الكرة الإسبانية.

وسيكون الريال على موعد مع التاريخ في حال سجل هدفا واحدا في كلاسيكو السبت، حيث سيحطم الرقم القياسي لأفضل معدل تهديفي له في تاريخ الليغا (107 أهداف) الذي حققه جيل إميليو بوتراغينيو قبل 22 عاما، ويعول الفريق في ذلك على "الثالوث المرعب" كريستيانو-بنزيمة-هيغواين، والذين سجلوا بمفردهم 80 هدفا في النسخة الحالية من البطولة.




دقت ساعة الكلاسيكو .. من يحسم قمة الكامب نو و يقترب من لقب الليغا



تغطية إعلامية غير مسبوقة

سيحظى كلاسيكو الأرض بتغطية إعلامية غير مسبوقة حيث سيعرف حضور أعداد كبيرة من الإعلاميين من مختلف بلدان المعمورة من الصحافة المكتوبة، المسموعة والمسموعة المرئية.

وأكد نادي برشلونة أنه رخص ل780 صحفياً لتغطية الحدث من الملعب، بالإضافة إلى 133 ناقل للمباراة من بينهم 74 من الصحافة المكتوبة، 16 وكالة، 4 إذاعات راديو و39 محطة تلفزية.

كما أن النقل سيتم في 31 بلداً من بينها قطر، الولايات المتحدة الأمريكية، المكسيك، البرازيل، الأرجنتين، كوستاريكا، تشيلي وماليزيا.



وتنطلق المباراة التاسعة مساء بتوقيت دمشق بقيادة الحكم الاسباني أونديانو مالينكو نافار الذي كان شاهداً على الفوز التاريخي لبرشلونة على ريال مدريد 6-2 ،كما شهد فوز ريال مدريد على برشلونة بهدف وحيد في نهائي كأس أسبانيا.


دقت ساعة الكلاسيكو .. من يحسم قمة الكامب نو و يقترب من لقب الليغا

موقع ومنتديات نادي الاتحاد الحلبي - نادي الإتحاد الحلبي السوري Al Ittihad of Aleppo syria - عشاق حلب الأهلي الدوري الإسباني

رد مع اقتباس

نادي الإتحاد الحلبي السوري

 
كُتب : [ 21-04-2012 - 04:01 ]
 رقم المشاركة : ( 2 )
MOHSEN
نمر المنتدى
الصورة الرمزية MOHSEN
رقم العضوية : 167
تاريخ التسجيل : Oct 2007
مكان الإقامة : بهل العالم
عدد المشاركات : 2,914
قوة التقييم : MOHSEN has a spectacular aura aboutMOHSEN has a spectacular aura aboutMOHSEN has a spectacular aura about

MOHSEN غير متواجد حالياً

   

The hour Clasico .. Resolved from the top of the Camp Nou and is approaching the titl




Eyes of football fans around the Camp Nou Stadium on Saturday evening, while engaged in a signed Real Madrid Clasico with arch-rivals Barcelona in the thirty-fifth s!!!!!!e of the Spanish League football.

The importance of the meeting, and 217 between the two giants to a great extent it will determine the identity of champions this season.

Both teams have suffered two defeats in the first leg of the semi-finals of the Champions League in midweek, Real against Bayern Munich 2-1 in injury time, and Barcelona at home to Chelsea 1 - zero after absolute control of the first.

Locked in the Barcelona meeting, at home, "Camp Nou", a position more critical of past confrontations, which was superior in the Royal team before, during and after Musbandathma, as Real are top of league standings by five s!!!!!!es to an end four points behind Barcelona, ​​with five matches remaining on the
conclusion.

Real Madrid and knows very well that the point of a tie or win the three points give him a logical title for the first time since the 2007-2008 season, after the clear dominance of colleagues Messi in the last three seasons.

But a loss would crush the dreams of Almiringi fans in the restoration of the title is absent from its vaults for three seasons, the difference will shrink back to a single point, and will wait for Barca after the fall of the leaders in their own house Athletic Bilbao, the most powerful rivals in the
Rounds remaining, to declare publicly retaining Ballega for the fourth time in a row.

The Catalan giants will seek to collect the three points armed with several factors, most notably wicker meeting at the Camp Nou stadium and the fans Almkedzih colors mixed with blue and red, as well as the overwhelming superiority on the riyal from the reality of their results together in recent years.

The Real has widened the gap to ten points with Barcelona a month ago, but he tied three times with Malaga and Valencia and Villarreal in the last seven games, with a long winning streak of the Catalans to come down the gap to four points.

It seems the impact of Argentina's Lionel Messi and Barcelona clear in the series as it scored 18 goals in 11 games, won the title holder to win, to take his tally to 41 goals in the league evenly with Cristiano Ronaldo's Real's top scorer, who is in a period are also superb.

The two stars season fabulous, as Messi scored so far 63 goals in 53 games this season in all competitions is on the road to break a new record for most goals in the European continent recorded as the "Booming Cannon" German Gerd Muller with 67 goals in one season.

And carried the Clasico matches in the past few seasons, fierce competition, especially after the arrival of Jose Mourinho to the White team, but preponderance is always the exception to the Barcelona final in the FA Cup last season.

In the current season, two teams opened competition Musbandathma Super Cup Vtadla a 2-2 Stadium "Santiago Bernabeu" before beating Barcelona 3-2 at home in a match where the expulsion of David Villa of Barcelona and the German Mesut Ozil and Brazilian Marcelo from Real.

At the end of 2011, he returned from Barcelona beat Real owed on the land to go 3-1 in the league, before you sign the draw once again the two teams face wounds in the quarter-finals of the King's Cup, Barcelona won again 2-1 in their own royal house, before Atadela 2 -
2 in Catalonia.

And managed to win over Barcelona Mourinho only once in ten games since receiving supervision over Real in the summer of 2010 after his Inter Milan to the Champions League, and that was in the cup final in 2011.

Although not Clasico crucial, Barcelona will meet later in the order with Rayo Vallecano (in Madrid), Malaga and Espanyol (at the Camp Nou) and Real Betis (in Andalusia), The Real Vmhamh remaining will be more difficult, where he faces Seville (at the Bernabeu) and then the summit difficult
with Athletic Bilbao (San Mames in Basque) and then Granada (in Andalusia) and Mallorca (Bernabeu).

Statements of trainers

Aitor Karanka said assistant coach of the Portuguese Jose Mourinho said his team is not suffering from physical exhaustion before El Clasico on Saturday.

He denied Karanka sense of binary games industry Angel Di Maria and Mesut Ozil tired and fatigue in the eat the last of the season, explaining that the Argentine Angel Di Maria returning from injury and needs some time to regain full fitness, as is the star German indispensable element Balmiringi.

Karanka also defended the Portuguese left-back Fabio Quintrao after fierce attack he suffered in a match Bayern Munich in the last leg semi-final of the Champions League, where carrying a large sector of the public responsibility for the loss (1-2) for causing a significant proportion in the target Mario Gomez in
Althoan the last meeting, when the veteran was allowed to pass from Philipp Lahm cross and direct target of the German sniper.

He pointed out that Mourinho's Assistant "Quintrao made a great game," and contributed to the reduction of the danger of Arjen Robben and lose the opportunity it way past Iker Casillas.

The second team, the coach refused to talk about the fortunes of the Royal team to qualify for the final Cambjons League at the expense of Bayern Munich, calling for a focus on Clasico in the first place.

For his part, Pep Guardiola that he feels that his team "actually crowned" the Spanish league title, a justification is that "the masses of Barcelona is proud of the performance of their players after their investigation 11 consecutive victories in the tournament."

Guardiola said at a news conference on the eve of El Clasico "Whatever the outcome of the game, it will not hurt our image, supervising, our fans feel proud, and we are very satisfied with what we have achieved this season."

"If we had not won Ballega will not blame anyone, we consider ourselves already won."

He stressed that "no Eptga not win" against Real Madrid tomorrow and in front of Chelsea next Tuesday in the second leg semi-final of the Champions League, and both games at home Stqama Camp Nou, and that any result other Stchaara to "frustration and disappointment."

He expected his opponent to lead Guardiola Almadrida "offensive game."

Absent from the Clasico

And the ranks of both teams seem incomplete, after the club announced today join Barcelona Chilean striker Alexis Sanchez to the team workouts.

Participated in training 18 players, the accession of three players from the second team are Marc Bartra and Martin Montoya, Christian Teo.

The team trained today at Camp Closed missed all of David Villa and Andrew Fontas and Eric Abidal injured.

Clasico in figures

Play Real Madrid and Barcelona a total of 81 games in the Camp Nou Stadium, Barcelona managed to win in 47 games and there was a tie at 16, while Real Madrid managed to win in 18 occasions.

The team scored 162 Ketlona Barcelona goal at home to Real Madrid scored 93 goals in meetings that are held at the Camp Nou.

And Real Madrid could not win against Barcelona at home since the season 2007/2008 after the goal of Batista, the Argentina star Lionel Messi did not score at Real Madrid on the Camp Nou since the season 2008 to 2009.

Seeks a team Barcelona and Real Madrid to achieve a historic achievement for each one of them will become the best in the history of the world Clasico months in the world.

Has won both Barça and Real Madrid match in 86 different contests, continental and Spanish will be decided next Saturday when the two teams square off in Round 35 of the Spanish league the best team in the history of Spanish classics of the ball.

It will be Real Madrid on a date with history in the event scored one goal in El Clasico on Saturday, which will break the record for the best rate of balls from him in the history of La Liga (107 goals) achieved by the generation Emilio Butragueño 22 years ago, and reliable team at the "Trinity terrible" Cristiano - Benzema - Higuain, who scored 80 goals on their own in the current version of the tournament.






Unprecedented media coverage


El Clasico will land an unprecedented media coverage will know where the presence of large numbers of journalists from different countries of the world of the written press, radio and audio-visual.

Barcelona confirmed that licenses for 780 journalists to cover the event from the stadium, in addition to 133 bus for the match, including 74 of the written press, 16 agencies 0.4 radio stations and 39 television station.

The transport will be in 31 countries including Qatar, the United States, Mexico, Brazil, Argentina, Costa Rica, Chile and Malaysia.


The game starts ninth pm EST Damascus, led by Spanish referee Ondiano Malenko Navarre, who was a witness to the historic win for Barcelona over Real Madrid 6-2, also saw Real Madrid win over Barcelona, with the sole in the Cup final Spain


رد مع اقتباس
رد

مواقع النشر

العبارات الدلالية
,

دقت ساعة الكلاسيكو .. من يحسم قمة الكامب نو و يقترب من لقب الليغا



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
طرق مشاهدة الموضوع


المواضيع المتشابهه للموضوع: دقت ساعة الكلاسيكو .. من يحسم قمة الكامب نو و يقترب من لقب الليغا
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
كيف يحصل الإخصاب ؟ وأين يحصل ؟ بنت الدكتورة الحمل والولادة 0 01-03-2012 11:50
الكلاسيكو الأول ينتهي بالتعادل .. و البارسا يقترب من لقب الدوري حلب الشهباء الدوري الإسباني 3 18-04-2011 06:44
لاول مرة في ملعب الكامب نو خليل الأهلاوي الدوري الإسباني 5 05-01-2010 01:49
صور دانييل الفيس بلباس البرسا وفي الكامب نو محمد لولو الدوري الإسباني 2 03-07-2008 12:48
رونالدو: أريد الفوز في الكامب نو تشيلسي دوري أبطال أوربا 2 21-04-2008 08:24

الساعة معتمدة بتوقيت مدينة حلب الأن 10:06